Za trutnovským drakem 27.5.2017

V sobotu 27.5.2017 jsme se sešli poprvé v tomto roce celá parta na vlakovém nádraží v Novém Městě nad Metují Jarda, Milan, Miloš, Václav a Vašek. Miloš jede vlakem už tradičně na charitativní akci výstup na Sněžku věnované 2 leté dívence z Karviné, která přišla kvůli zhoubnému meningokoku o nožičku. My čtyři jedeme autem „Beruškou“ na pochod s názvem „Za Trutnovským drakem “ do Trutnova, kde start je už tradičně v lesnické škole. Zaprezentujeme se a dostáváme i lístečky do tomboly, prozradím na začátku dnes vyhráli cenu Václav a Vašek, gratulujeme. Zaplatíme startovné a pozdravíme se s pořadateli Maruškou, Jirkou, Vláďou z Jilemnice, Mášou a dalšími a pomalu přicházejí další pochodníci. Chtěl bych jmenovat manželé Martu a Emila z Dobrušky a věrného pochodníka Josefa Baudyše, který s partou seniorů se účastní vycházek do okolí a navštěvuje akce okolních odborů. Všem těmto pochodníkům bych chtěl poděkovat za účast na pochodu u nás v Novém Městě nad Metují a popřát jim krásné počasí na jejich výletech a pevné zdraví.

Jsme tu dost brzo a tak nás Maruška obsluhuje a nechybí dobroty, které pro nás připravila, děkujeme. Sponzorsky jsme dodali bonbóny pro malé návštěvníky dnešní akce. Je čas se pomalu rozloučit a vyrazit na trasu, kterou dnes navrhl Jarda a byla jednomyslně schválena. Jdeme opačně trasu 14 km. Přes náměstí dojdeme k vlakovému nádraží v Trutnově a po cyklostezce a modré t.z. podle řeky Úpy dojdeme do Horního Starého Města (části Trutnova). Odtud nás čeká nejtěžší stoupáček dnešního dne kolem místa zvaného „U Pěti buků“ až k místu „Za Zámeckým vrchem“, kde je kontrola s možností si opéci buřtíka. Čekali jsme zde Alenu a Jardu Burdychovi, ale bydlí už v Chotěvicích, tak už mají méně času a i jiné priority. Dáme pivo Krakonoš a pokračujeme hřebenovkou po červené t.z. kolem Vébrovky a co jsme si vyšli, to nás čeká teď sejít. Je sucho, tak tato cesta je v pohodě schůdná. Pak už jen asfaltová silnice kolem Dvoračky (dnes je tu plno hostů této restaurace), nás dovede do Trutnova, který přejdeme a celou cestu se kocháme výhledy na okolní krajinu. Nádherný výhled na Krkonoše, je vidět Vítězná a Zvičina a další dominanty okolí Trutnova, nádherný den. Ještě než dojdeme do cíle pochodu je zastávka na Krakonošově náměstí, kde v cukrárně si dáme občerstvení zákusky a výborné chlebíčky. Samozřejmě káva nesmí chybět. Jsou zde na náměstí Vinné slavnosti, tak to máme trochu s oklikou a míříme do cíle do Lesárny, kde už nás vyhlíží pořadatelé. Dostáváme diplomy a pár maličkostí k tomu. Poděkovat bych chtěl za Vaška za tričko, které si koupil a hned si ho navlékl na sebe ještě jednou díky. Děkujeme všem pořadatelům za vzorně vyznačenou trasu. My bychom zde pomalu mohli chodit poslepu, už toho zde máme hodně prochozeno a děkujeme za vše kolem prezence a dalších věcí a věřím, že se sem budeme zase rádi vracet.

Jen pár míst, kde jsme dlouho nebyli Dvorský les, Bystřice, Rýchorská bouda, Stachelberg, Babí, Jánské Lázně, Žacléř atd.. Zajímavost pokaždé, když se sem vracíme je zde v cukrárně jiná obsluha a pořadatelský tým je už po delší dobu ve stejném složení. Pozdrav posíláme na dálku manželům Kousalavým a Burdychovým, pozdrav patří i manželům Šlosarovým a všem seniorům z Trutnovského odboru KČT a přejeme pořadatelům takovou krásnou účast 198 účastníků i při dalších akcích, které tento Odbor KČT pořádá. V cíli ještě pozdravíme Josefa Pilaře z Nové Paky. Ještě zápis do pamětní knihy s razítkem naší party. Je zde možnost si dát razítko do záznamníku nebo kamkoliv jinam, mají jich tu dost a přibývají nová razítka, jen si vybrat. Počasí je krásné není vidět žádný mrak, dnes se tu přeci pořádá Trutnovský drak.

Beruška nás odváží se vzorným řidičem Vaškem zpět přes několik semaforů do Nováče, kde se na vlakovém nádraží všichni rozloučíme.

S přáním krásného počasí v dalším období a pěkné turistické zážitky na Vašich cestách po zemi vodě a ve vzduchu přeje za Přátele pěší turistiky z Nového Města nad Metují Milan Rydlo