Křížem krážem za Konrádem

Reportáž s obrázky ve formátu PDF si můžete zobrazit ZDE.

V sobotu 11.2.2017 jsem chtěla jeti na lyže Pomezky – Trutnov, ale nakonec využila nabídky jeti za vizitkami. V 6.16 hod jela do Martinic na svou zpáteční jízdenku, ale dále již s Vláďou na společnou do Liberce, která platila i na tramvaje (MHD). V 9.24 hod. Liberec. Vystoupíme a už spěcháme na tramvaj, která nás zaveze na Šaldovo náměstí. V infocentru si kupuji první vizitku kostela. Popojdeme ke knihovně, kde si po zakoupení vizitky, prohlédnu 4 podlažní objekt, s neskutečnými prostory, několik výstav fotografií i maleb dětí, úžasné… v knihovně probíhají i nějaké pokusy – akce pro děti..

Projdeme se na bus, vyjedeme ke kostelu nad Ruprechticemi, opatrně vyjdeme po zledovatělém sněhu ke kostelíku křížovou cestou. Pěkný, zajímavý, několik fotek a opatrně zpět k silnici, po které se vracíme zpět do Liberce, obdivujeme i budovu, která se jeví jako observatoř nebo rodinný dům ? těžko říci. Není koho, se zeptat. Sejdeme pomalu zpět do centra se zastávkou „V parku vzpomínek“, kde je vojenský hřbitov 1866.

Je čas oběda, navštívíme nově otevřenou jídelnu, samoobsluha, bezva výběr jídel, neodolám výpečky, červené zelí, houskový a bramborový knedlík. Oči by jedli, teda i snědli, ale jsem zralá si jíti lehnout. (příště malou porci a malé pivko). Prohlídka obchodního domu, 2 neboť venku nepříjemně fouká, vlezlá zima. Už nám zbývá dojeti ke kostelu ve Vratislavicích, a navštívit nové otevřené muzeum. Je to vlastně rodný dům Ferdinanda Porsche – moc pěkné, vizitka + možnost zakoupit modely (mě zaujal za 1.053. – Kč.) V muzeu jsme obdrželi audiovizuální osobní průvodce. Bylo to moc pěkné.

No jelikož jsme se tam zdrželi a nestihli spojení do Liberce, navštívili jsme pivovarskou hospůdku, která mne po vydatném obědě srovnala. Ochutnala jsem místní speciál. Bezva procházka na zpáteční tramvaj a už jen v Liberci počkání na zpáteční vlak domů. V 16.30 hod. frčíme zpět. Cestou ze Staré Paky, malé laškování vlaku, nějak se mu nechtělo jeti, ale Ok v 19.46 hod vystupuji v Trutnově.

Děkuji za bezva připravený výlet, za spoustu vizitek a vstřebání smutné zprávy 5.2.2017, nám zemřel kamarád z Lomnice nad Popelkou Milan Ouředník ve věku 62 let.

Maruš

Příspěvek byl publikován v rubrice Reportáže a jeho autorem je Karel Řehák. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.