Geografický střed ČR v Číhošti 24.8.

Původně jsme měli jeti ve středu – do Středu ČR, ale vyjíždím ve čtvrtek 24.8.17 v 6.16 hod. z Trutnova splnit další Zeměpisný bod ČR. Vláďa přistoupil v Martinicích (vše zase perfektně naplánoval), dojedeme do Chlumce nad Cidlinou, přestup přes Velký Osek do Poděbrad. Z Poděbrad do Kolína, zde chvíli času na svačinu, no a poslední přestup z Kolína do cílové stanice Leština u Světlé nad Sázavou. Je 11 hodin, výpravčího poprosíme o razítko do vandrbuchu, zastavíme se na pivko, protože až se vrátíme, bude hospůdka zavřená. Obecní úřad dnes zavřen.

Trasa: Leština – Dobrnice – Bývalý dvůr Hory – Kynice – Číhošt geografický střed ČR – Dobrnice – Hroznětín – Leština 12 Km

Po 13 hodině vidíme první upoutávka Číhošt – 545 m.n.m. (viz.foto)., přejdeme silnici a za domy na paloučku pamětní kámen a altán s panely = čtení jak vznikl název obce a spousta dalších informaci + možnost zakoupení vizitky, pohledů a hlavně úžasné razítko k tomuto místu. Zapíšeme se do knihy ukryté v altánu, před námi nějací návštěvníci z Prahy a jeden manželský pár. Po prohlídce zakoupíme u pana Dvořáka nabízené produkty, pohovoříme, je vidět že tím žije, podal informace co nás čeká dále. Farní kostel Nanebevzetí Panny Marie ze 14.století, zde P.Josef Toufar spravoval farnost od dubna 1948. Zemřel na následky mučení komunistickou Státní bezpečností 25.2.1950 v Praze. Hasičské muzeum prosklené, bez průvodce, vtipně udělané, nechyběla zde i směrovka na veřejné wc.+ zajímavé čtení viz.foto. No a na závěr navštívíme restauraci „Na Středu“ výborně poobědváme. Čas běží a prosím Vláďu, ať dojdeme zpět do Leštiny po svých než jeti busem. Stihneme se vrátit, je hezky až dusno chvílemi, těšili jsme se, že v obchodě zakoupíme žízeň, bohužel už zavřeno.(pouze do 13.30 hod.) Na poště asi nic nebude, ještě zkoukneme úžasnou obec Leština a počkáme ve stínu na vlak zpět do Kolína. V 16.01 hod. odjíždíme, čekají nás pouhé 2 minuty na přeskok v Kolíně, ale díky výluce na trase chytne náš vlak zpoždění a tak jsme nedobrovolně na 2 hoďky uvízli v restauraci u telky v Kolíně.. Celkem to uteklo já 1pivko a kávu turka + sklenice vody.

Místo v 18.50 hod. přijíždím do vlahého večerního Trutnova před 22 hod. Byl to pěkný výlet. Zbývá už jenom na“ Sever a na Jih“ a záznamník bude splněn. Hahaha

Maruš

Příspěvek byl publikován v rubrice Reportáže a jeho autorem je Karel Řehák. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.