Peší výlet „Okolím Ostroměře“

Letošní poslední pěší výlet jsem nasměroval na Hořicko, mám to tam rád, a  několik výletů se zde už uskutečnilo, třeba do Miletína. Tentokrát jsem vybral Ostroměř a Holovousy. Když jsme ráno s Deniskou nastupovali do autobusu, vítali nás jen dvě známé tváře, Mirka a Jana, nu což půjdeme tedy jen ve čtyřech…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vystupujeme v Hořicích a poté stoupáme k rozhledně Hořický chlum, je zde dost větrno, při krátké pauze pozorujeme mladou rodinu, jak pouští draka. Na rozhlednu se však nepodíváme, je již po sezoně, tak tedy pokračujeme po úbočí Hořického chlumu, míjíme trempskou chatu na Rozsívalově skále a po blátivých cestách, s větrem v zádech, přicházíme kolem zámecké obory a rozlehlých sadů do obce Holovousy. Zde se zastavujeme ve Výzkumném Šletitelském ústavu, tedy jen v prodejně, a kupujeme si pár jablíček, vitamínů je třeba.

Poslední část cesty jdeme po Holovousově Naučné stezce až do Ostroměře, jsme pořádně vyfoukaní a toužíme po jediném, dát si šálek horkého čaje, po pár zavřených cukrárnách, vstupujeme do restaurace U Maxe, mimochodem je to rodný dům režiséra Karla Zemana, dostáváme nejen teplý čaj, ale i výbornou česnečku…

sepsal a nafotil Míla Vlk

Příspěvek byl publikován v rubrice Reportáže a jeho autorem je Jiří Dušek. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.