Tajný výlet – 28.12.2016

Tajný výlet naplánoval náš předseda Jirka Tichý, ale nakonec se omluvil, takže žezlo vedoucího připadlo na mě. Ráno v 7:30h, když jsem přicházel v Trutnově k vlakovému nádraží, mne vítala početná skupina turistů čekajících na příjezd autobusu.

Vyrážíme přesně v 8h. Sešlo se nás a následně i cestuje 44, z toho 30 členů KČT Trutnov. V průběhu jízdy odtajňuji trasu výletu – jedeme do Hradce Králové. První zastávka je Muzeum Petrof. Zde nás vítá paní Doleželová, která nás seznamuje s expozicí jedinečných hudebních nástrojů. Obdivujeme zde unikátní klavíry, pianina, harmonia a další historické i moderní nástroje klavírnického řemesla. Dozvídáme se i mnohé z historie továrny Petrof, která v roce 2014 oslavila 150 let od svého založení panem Antonínem Petrofem.

Pomyslnou třešničkou na dortu a velkým překvapením pro naše výletníky byla hudební produkce s paní Rimi Naumovou, která pochází z Armenie. Zahrála nám na křídlo PASAT 210 několik skladeb, z nichž první byla symfonická báseň Vltava od hudebního skladatele Bedřicha Smetany.

Plni zážitků z muzea a nádherného hudebního recitálu paní Naumové nasedáme do autobusu, který nás doveze před hvězdárnu a planetárium. Zde vysedáme a vydáváme se po naučné stezce. Nese název Planetární a je modelem naší sluneční soustavy v měřítku 1:1 miliardě. Postupně se seznamujeme se vzdálenostmi, velikostmi a vlastnostmi těles sluneční soustavy, ale zároveň poznáváme i malebnou krajinu Nového Hradce Králové. Procházíme nejprve po asfaltové silnici, potom již pěšinou mezi poli, lesem, okolo rybníků Datlík, Cikán a Biřička.

U rybníka Biřička začíná další NS, jmenuje se Koliba a byla cílem další cesty. Bohužel někteří výletníci nejdou po trase naučné stezky, ale po žluté turistické značce. Naštěstí obě končí u motorestu Koliba, cíle naší cesty. Máme v nohách něco přes 9 kilometrů a tak jsme rádi, že usedáme k dobrému obědu.

Po jídle ještě Fanda Teuber vybírá členské příspěvky a znavení výletníci usedají do přistaveného autobusu, který nás odváží zpět do Trutnova.

Výlet se vydařil, přálo nám i počasí a z reakcí turistů, kteří se chystají příště, se výlet líbil…